Renunţă la mintea care gândeşte în proză; trezeşte alt gen de minte care gândeşte poetic. Lasă-ţi deoparte priceperea la silogisme; cântecul lasă-l să-ţi fie mod de viaţă. Treci de la intelect la intuiţie, de la cap la inimă, pentru că inima e mai aproape de mistere. - Osho

sâmbătă, 11 februarie 2012

Tantra arta de a iubi si de a face dragoste (2)

Only in relationship can you know yourself, not in abstraction and certainly not in isolation. The movement of behavior is the sure guide to yourself. It's the mirror of your consciousness: this mirror will reveal its content, the images, the attachments, the fears, the loneliness, the joys and sorrow. Poverty lies in running away from this, either in its sublimations or its identities.


Krishnamurti


 Pentru a ajunge la acest nivel in relatia intima chiar e nevoie de 2 parteneri constienti, atenti si centrati in inima... Altfel, relatia te arunca direct in 'iad'... adica in iadul inconstientei tale, de unde incepi sa scoti tot felul de mizerii, pe care le arunci apoi catre partener si catre cei apropiati... iar in final tragi concluzia ca n-ai noroc in dragoste... :D


---------------------------------------------------------------------------------------------




Specifice tantrismului, libertăţile în gândire erau în opoziţie cu practicile hinduismului, care era religia de bază. Tantricii respingeau tradiţia asceţilor, care cerea adepţilor să postească, să evite prezenţa femeilor şi să fie abstinenţi pe viaţă. O legendă tantrică afirmă esenţa raportării discipolului pe calea tantrică, atribuindu-i lui Shakti, Supremei Energii Divine următoarele cuvinte: "Cinstirea mea să fie fără severitate, îngrădire sau durere". Prin această libertate şi lipsă de limitări convenţionale, tantricii au fost consideraţi de celelalte grupări religioase drept neavenite, impure, nespirituale. Multe practici, ca de exemplu, ritualuri sexuale care erau realizate de mai multe cupluri, unirea sexuală cu femei în perioada ciclului menstrual, au rănit adânc obiceiurile tradiţionale hinduse. În India, chiar atingerea umbrei unui membru al castei de jos care, considerau ei, nu merita nici cea mai mică importanţă, era catalogată ca impurificatoare. Trecând însă peste aceste dogme, tantricii se uneau în ritualurile lor sexuale cu o femeie dintr-o castă inferioară, transfigurând-o în zeiţă.

Aceste practici au fost dezvoltate atât pentru a şoca, pentru a rupe convenţionalismul regulilor convieţuirii obişnuite şi limitatoare, cât şi pentru a ajuta pe fiecare să se elibereze de constrângerile sociale. O prinţesă tânără a adus Tantra în Nepal şi Tibet, slăvind-o în cântece şi simbolizând-o în figurinele Yab-Yum. Yab-Yum înseamnă tată-mamă. Aceste figuri reprezintă un zeu care, şezând sau dansând, fuzionează amoros cu consoarta sa. Aici apare ideea tantrică conform căreia la baza unităţii se află dualitatea. Perechea este o unitate de sine stătătoare, care este respectată şi care personifică unitatea universului. Tantricii privesc sexualitatea ca pe o taină metapsihică, care, prin plăcerea pământeană a semenilor, dezvăluie minunea marii Eliberări.

Femeia este privită ca o putere de aceeaşi valoare cu cea a bărbatului. Statuile hinduse o reprezintă pe Shakti îmbrăţişând zeitatea masculină supremă, zeul Shiva. Ea simbolizează activitatea sau energia, iar el, conştiinţa, în vreme ce statuetele şi reprezentările budiste simbolizează o zeitate feminină (înţelepciunea) şi un zeu masculin (compasiunea sau dragostea faţă de aproape). În ambele cazuri, atât principiului masculin, cât şi celui feminin li se acordă aceeaşi însemnătate.

O componentă importantă a simbolismului tantric este reprezentarea elementului masculin în femeie şi al celui feminin în bărbat. Multe icoane din piatră sau bronz îl arată pe Shiva ca jumătate bărbat, jumătate femeie. Limitelor tradiţionale ale identităţii sexuale li se adaugă o nouă dimensiune, aceea că fiecare individ trebuie să îşi cunoască natura duală, feminină şi masculină în acelaşi timp. Finalitatea demersului spiritual de tip tantric este de a accepta că tu eşti o expresie a desăvârşirii divine, bărbat şi femeie într-o singură fiinţă. Tu eşti deci de origine divină şi te afli aici şi acum numai pentru a (re)descoperi aceasta.

Majoritatea religiilor lumii personifică încarnarea Divinului într-un bărbat. În Tantra, forma feminină a zeului este dominantă de cele mai multe ori şi putem spune că femeia are un rol esenţial în Tantra. Ea este purtătoarea energiei universale, care ocupă un loc central în lumea tantrică. Omul are cea mai puternică legătură cu principiul feminin al creaţiei. Principiul masculin apare în anumite sensuri intangibil, spre deosebire de principiul feminin, care acţionează neîntrerupt pentru noi şi prin noi.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

´Tantra says, in the sex act be meditative. Feel the whole phenomenon as holy,
do not feel guilty. Rather, feel blessed that nature has given you one source through which you can go deep into ecstasy immediately. And then, be totally free in it. Do not repress, do not resist.
Let the sexual communion take hold of you. Forget yourself, throw all your inhibitions.
Be absolutely natural, and then you will feel a deep music in the body.´


Osho: The Book of Secrets





-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Osho talks on: Tantra


Tantra avoids mind and encounters life face to face, neither thinking, "This is good," nor thinking, "This is bad": simply facing that which is. So it is difficult to say that this is an attitude -- in fact it is a no-attitude.
The second thing to remember, that tantra is a great yea-sayer; it says yes to everything. It has nothing like "no" in its vocabulary, there is no negation. It never says no to anything, because with no the fight starts, with no you become the ego. The moment you say no to anything, you have become the ego already; a conflict has come in, now you are at war.
Tantra loves, and loves unconditionally. It never says no to anything whatsoever, because everything is part of the whole, and everything has its own place in the whole, and the whole cannot exist without anything missing from it.






-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------









-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Arta iubirii - Ganduri despre iubire - Don Miguel Ruiz


fragment din cartea Arta de a iubi de Don Miguel Ruiz
Arta iubirii incepe cu noi insine. Primul pas consta in a deveni constienti, in a intelege adevarul potrivit caruia fiecare om isi viseaza propriul vis. Cine intelege acest lucru devine responsabil pentru partea sa din relatie, adica pentru el insusi. Stiind ca este responsabil pentru partea sa de relatie, el o poate controla cu usurinta. Nu are insa nici un rost sa incerce sa controleze si cealalta jumatate a relatiei. Daca il/o respectam cu adevarat, noi vom intelege ca partenerul nostru/partenera noastra, sau prietenul, fiul, mama, toti sunt pe deplin responsabili pentru jumatatea lor de relatie. Daca vom sti sa respectam cealalta jumatate, relatia noastra nu va fi niciodata caracterizata de conflicte. Noi nu vom avea nicodata parte de razboi in familie sau in cuplu.


Mai departe, daca intelegem ce inseamna iubirea sau ce inseamna teama, putem deveni constienti de modul in care ne comunicam visul altor persoane. Calitatea comunicarii noastre depinde de optiunile pe care le facem in fiecare moment, de racordarea ccealaltaorpului nostru emotional la vibratia iubirii sau la vibratia fricii. Chiar daca ne aflam pe calea fricii, noi putem sa schimbam vibratia pe cea a iubirii. Este o optiune personala. Constientizarea caii pe care ne aflam poate schimba totul.


In sfarsit, daca intelegem faptul ca nimeni altcineva nu ne poate face sa fim fericiti decat noi insine, si ca aceasta fericire este rezultatul iubirii care emana din fiinta noastra, vom putea atinge maiestria in cea mai mare arta, Arta Iubirii.


Noi putem vorbi desrep iubire si putem scrie o mie de carti despre ea, dar iubirea difera pemtru fiecare om in parte, caci ea trebuie mai intai experimentata. Iubirea nu este un concept, este o stare de fapt, o modalitate de a actiona. Singura cale de a atinge starea de fericire este iubirea in actiune. Singura cale care conduce la suferinta este teama in actiune


Singura cale prin care putem atinge maiestria in iubire este sa practicam iubirea. Nu este nevoie sa o justificam sau sa o explicam; este suficient doar sa o practicam. Practica este cea care creaza maestrul.




-------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Shiva şi Shakti - principii universale

Pentru a înţelege cât mai bine viziunea tantrică asupra Creaţiei şi evoluţiei, este necesară o scurtă şi esenţializată incursiune în cunoaşterea principiilor fundamentale ale tantrismului. Acest demers cognitiv este absolut necesar, deoarece, după Tantra, Creaţia nu este un proces care a avut loc odată, la un moment trecut din timp şi, de asemenea, nici disoluţia ei nu va fi într-un moment viitor. Ambele procese au loc şi se petrec în fiecare clipă. Ceea ce există şi se petrece acum, în faţa noastră şi în noi înşine, este perfect analog cu ceea ce s-a petrecut la "începuturi". Tot ceea ce există - spune Tantra - nu reprezintă altceva decât efectul interacţiunii continue dintre cei doi poli opuşi: unul static – Shiva (principiu, sursa) şi celălalt dinamic – Shakti (manifestare, lumea fenomenelor). Partea exterioară a oricărei forme şi a oricărui fenomen reprezintă aspectul creator al forţei dinamice; în interiorul oricărei creaţii, însă, există şi o forţă statică, ce reprezintă chiar nucleul, inima existenţei fenomenale.

Shiva - Principiul Masculin Universal

Legenda spune că Sadashiva ("cel care şi-a dedicat existenţa pentru binele celorlalţi"), cunoscut şi ca Shiva, este Maestrul primordial sau Guru Suprem. El este cel care a oferit omenirii prima prezentare sistematică a unei gândiri pur spirituale. Tot el, se spune, a fost fondatorul muzicii şi dansului spiritual hindus (Shiva Nataraja), fiind considerat - în plus - şi adevăratul întemeietor al medicinei tradiţionale hinduse.

În sfera socială, cea mai importantă contribuţie a lui Shiva la întemeierea civilizaţiei constă, spune legenda, în conceptul de "Dharma". În limba sanscrită, acest cuvânt semnifică "trăsătură, caracteristică înnăscută" (adică ceea ce este propriu fiinţei umane). Shiva a explicat că scopul fiinţei umane este să obţină mult mai mult decât satisfacţia senzorială, şi anume: omul trebuie să dobândească infinita cunoaştere şi beatitudinea spirituală. Întreaga învăţătură a lui Shiva era dedicată sprijinirii fiinţei umane în vederea îndeplinirii acestui scop. Pe vremea când însuşi Shiva era Guru, el preda aceste concepte tantrice ţinând cont de stadiul de dezvoltare a conştiinţei discipolului.

În panteonul hindus, Shiva este numele unuia dintre zei, component al trinităţii Trimurti: Brahma, Vishnu, Shiva. Shiva reprezintă aspectul divin de Distrugător al Creaţiei limitate şi, de aceea, el este întotdeauna asociat cu cea mai înaltă dimensiune divină, cea a Transcendenţei. Tantricii sunt adoratori ai lui Shiva, deoarece aspectul Divinului în calitate de "transformator", de etern "înnoitor" al unei Creaţii mereu vii, efervescente, se adaptează cel mai bine căutărilor lor, care vizează realizarea stării supreme în care spiritul individual (Atman) se reuneşte cu Spiritul Universal (Paramatman).

Privit ca principiu universal, Shiva este supremul arhetip masculin, stăpânul sexualităţii transcendente, lumina eternă a Conştiinţei care străluceşte în adâncurile Creaţiei.

Imobilitatea sa fascinantă generează o irezistibilă atracţie şi emană o nesfârşită splendoare Divină. În această ipostază, el este adorat ca fiind Iubitul universal, fiind asociat în mod esenţial unui alt aspect divin, care reprezintă contrapartea sa feminină, Shakti.

Shakti - Principiul Feminin Universal

Una dintre caracteristicile principale ale tantrismului, considerată de mulţi ca fiind cea mai importantă şi distinctă, o constituie - fără îndoială - importanţa acordată conceptului de Shakti. Adeseori se spune şi se crede despre Tantra că este un "cult de adorare a Mamei". Deşi acest lucru nu este de natură să definească în întregime tantrismul, el reprezintă totuşi un adevăr. Shakti este principiul universal al energiei, puterii şi creativităţii. Această energie este considerată a fi Mama Universală. În cel mai înalt sens cauzal, Shakti reprezintă Divinul sub aspectul său de Mamă şi, privind din alt punct de vedere, ea este însuşi acest Univers ce izvorăşte din Pântecele Ei.

Iată cum preamăreşte şi adoră Yoginihridaya Tantra pe Cea care concepe, susţine, produce şi apoi hrăneşte infinitatea lumilor în manifestare:
"Respect şi adorare Celei care este Fiinţa, Conştiinţa şi Fericirea Absolută, ca Putere Infinită;
care există sub forma Timpului şi Spaţiului şi a orice se află în ele;
şi care constituie, de asemenea, Lumina Supremă Divină din toate fiinţele."

Aspectul esenţial, însă, care o defineşte pe Shakti ca minunată şi infinită Putere Supremă este perfecta Ei identificare permanentă (în esenţă) cu Eternul Absolut (Transcendentul Imuabil, Shiva). Shakti reprezintă atât Maya, iluzia, adică cea prin intermediul căreia Conştiinţa Absolută este ascunsă şi apare diferenţiată în manifestare, cât şi Mula Prakriti, sau starea nemanifestată şi nediferenţiată.

Shakti sau Energia Feminină Universală se polarizează, deci, sub două aspecte: static şi dinamic. Aceste două forme nu trebuie înţelese, însă, ca existând separat, rupte una de alta, ci ele coexistă în fiecare moment într-un tot indivizibil. În orice sferă a activităţii forţei creatoare există un aspect dinamic, de acţiune, sprijinit de celălalt aspect potenţial, static, ca un fundal, reprezentat de Shakti dormind "încolăcită" la baza coloanei vertebrale (Kundalini Shakti).

Manifestarea lui Shakti nu cunoaşte nici început şi nici sfârşit. Deşi activitatea ei este continuă şi infinită, energia acţionează totuşi după un anumit ciclu bine stabilit, alternând perioadele de mişcare cu cele de repaus. Atunci când se mişcă şi acţionează într-un număr incalculabil de permutări şi combinaţii diferite, energia Supremului (Shakti) se obiectivează în tot ceea ce există. După o perioadă adecvată de aşa-numită "odihnă" - în care are loc un fel de sinteză a experienţelor acumulate anterior - energia se reorganizează şi, astfel, procesele creaţiei, menţinerii şi distrugerii continuă la nesfârşit.

În tantrism, manifestarea lui Shakti este considerată ca fiind perfect liberă; ea nu cunoaşte nici un fel de lege care să o supună, să o constrângă sau să o determine în vreun fel anume. Astfel, nu există nimeni şi nimic care să se opună în faţa dorinţei ei de a se manifesta: "Substanţa Ei este alcătuită din Voinţă (Iccha)" - Tantratattva. În spiritualitatea şi iconografia hindusă, Shakti este reprezentată sub mai multe forme, care desemnează anumite aspecte precise sub care ea poate fi adorată. Cele mai cunoscute sunt: Parvati, zeiţa frumuseţii şi încântării divine, Sati, aspectul tragic al ei şi Kali, faţa teribilă a Energiei Divine.

Indiferent însă de numele pe care-l poartă, Shakti este întotdeauna constant şi irezistibil atrasă de Iubitul Ei cosmic, marele Shiva care, plin de iubire, contemplă fascinat mirificul dans manifestator al Iubitei Lui.

Sursa: site-ul Yoga Esoteric

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tantra techniques have been practised since ancient times in order to achieve a meditative transformation of the sexual and love energy.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Celălalt este în realitate o poartă. Şi astfel, actul amoros cu o femeie este de fapt actul
amoros cu întreaga Manifestare”.

Sexul poate aduce mulţumire profundă şi poate să te readucă la fiinţa ta adevărată, naturală, la întregul originar.

În Tantra actul amoros este folosit pentru a vă unifica. Pentru aceasta trebuie să uitaţi tot ce aţi auzit şi învăţat vreodată despre sex: tot ce v-a predicat societatea, biserica, religiile şi profesorii. Uitaţi tot şi dezvoltaţi-vă total în act. Uitaţi de orice control; controlul este un obstacol, daţi-vă frîu liber. Nu încercaţi să vă păstraţi controlul, ci lăsaţi-vă luaţi de val ca şi cînd aţi fi înnebunit de-a binelea. Această stare fără gînduri, fără intelect, seamănă într-adevăr cu nebunia.
Deveniţi trup, deveniţi animal, pentru că animalul din voi mai este încă întreg şi nevătămat. Pentru omul modern, aşa cum este construit el, sexul pare a fi cea mai uşoară cale de mîntuire, avînd în vedere faptul că centrul sexual este cel mai profund centru biologic al fiinţei.
Prin sex apăreţi în lume, fiecare celulă este o celulă sexuală. Corpul vostru este forma de manifestare a energiei sexuale.

Cu cît vă veţi grăbi mai puţin să finalizaţi actul amoros, cu atît va deveni totul mai puţin sexual şi din ce în ce mai spiritual. Chiar şi organele genitale se contopesc, iar energiile celor două corpuri intră într-o stare de unire profundă şi liniştită care se poate menţine ore în şir. Acest nivel al comuniunii voastre va deveni tot mai adînc.Dar nu vă gîndiţi la asta, savuraţi clipa şi rămîneţi contopiţi unul în celălalt. Cîndva această stare se va transforma în extaz, în samadhi. Cînd aţi aflat ce este această stare, cînd o veţi putea simţi şi recunoaşte, atunci veţi pierde dorinţa după sex.

Cu cît evităm mai mult sexul, cu atît ne preocupă mai mult, pentru că sexul este o necesitate existenţială.
Tantra spune că nu trebuie să evadăm şi să ne sustragem sexului (pentru că aricum n-am avea nici o şansă) – ci urmăm calea naturală, care ne va ajuta să o şi depăşim. Nu luptaţi împotriva propriei voastre naturi. Acceptaţi-o dacă vreţi s-o depăşiţi. Dacă reuşiţi să vă menţineţi în starea de comuniune cu partenerul, fără a urmări un scop anume, atunci vă veţi putea menţine ore în şir în faza de început a actului sexual. Tensiune înseamnă energie. O puteţi pierde atingînd punctul culminant, apoi sînteţi goi şi cădeţi într-o stare de epuizare depresivă. Voi vedeţi în aceasta o destindere, cînd de fapt este o stare negativă.
Tantra vă va purta către o dimensiune înaltă a relaxării şi această dimensiune este pozitivă. În unire deplină partenerii îşi dau unul altuia energie. Ei fac un cerc, în care energia îi inundă circular. În felul acesta ei îşi dau viaţa unul altuia şi îşi împrospătează energia vitală. Nu se pierde energie, din contră partenerii primesc mereu energie nouă, pentru că acest contact stimulează fiecare celulă în parte. Şi dacă reuşiţi să vă dedaţi acestor stimulări, erotice, fără să stingeţi punctul culminant; rămînînd deci la faza de început şi fără să vă înfirbîntaţi, schimbînd numai căldură între voi, atunci reuşiţi cu adevărat să vă cunoaşteţi (întîlniţi).
Actul amoros se poate prelungi foarte mult timp. Fără ejaculare, fără a risipi energie în mod stupid, actul devine meditaţie, şi, prin aceasta redeveniţi o unitate înseamnă sciziune. Actul amoros se poate prelungi foarte mult timp. Fără ejaculare, fără a risipi energie în mod stupid, actul devine meditaţie, şi, prin aceasta redeveniţi o unitate înseamnă sciziune. De îndată ce ea a fost anulată, veţi putea urma regulile societăţii fără să vă mai identificaţi cu ele, jucîndu-vă pur şi simplu rolul.
Osho-Amorul tantric


Trimiteți un comentariu
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...